بر گزاری محفل به ارتباط مرحوم الحاج محمد یونس عینی
خانهُ فرهنگی مولانا خانهُ فرهنگی مولانا

شب پنجم ماه جون سالروان خانهُ فرهنگی "مولانا" شاهد بر گزاری محفل عنعنوی دیگری بود،محفل اینبار  به ارجگزاری به خاطرات شاعر، نویسنده وخطاط مرحوم الحاج محمد یونس عینی وقف کردیده بود.

در محفل شمار قابل  ملاحطهُ از هموطنان منجمله  شاعران ، نویسنده گان و هنرمندان و همچنان  اعضای خانوادهُ ان مرحومی اشتراک ورزیده بودند. علاوه بر آنان  عدهُ از اتباع  سایر کشور های مقیم در ونکوور  در آن شرکت داشتند.

 

محفل طبق معمول  با اتحاف دعا بروح مرحوم "عینی"آغاز گردید که سناریوی محفل توسط  استاد گرانمایه جناب استاد اسحاق " ثنا "پیشبرده شد. محترم  "ثنا" در آغازسخن در آن  باره پیرامون زنده گینامه مرحوم  "عینی " و همچنان  مجموعه اشعار او  تحت عنوان " اشک قلم" روشنی انداخت و نمونه هایی  از  اشعار  آنمرحومی  را به سمع حاضرین  رسانید.

بعداآنعده از شرکت کنندگان محفل که در باره مرحوم  "عینی" مطالب  و اشعار داشتند آنها را به نوبت خدمت شرکت

کنندگان  قراُت نمودند و چنانکه :   

 

محترم استاد مجید" قیام " رییس خانه ُ فرهنگی " مولانا" نیز در باره بیوگرافی  مرحومی مختصرآ صحبت کرده و در خلال محفل  یکی از غزل های" عینی "  را در قالب آهنگ  زمزمه نمود که حاضرین محفل آنرا استقبال گرم نمودند.بعدا  پیامها  و دو سروده ُ مرحوم

 

"عینی" که از جانب محترم داکتر  نبی "احمد یار " و محترم انجینر فضل احمد "افغان" که هر دو از دوستان نزدیک  مرحوم عینی بودند  به خانه ُ فرهنگی"مولانا" ارسال شده بود، به سمع حاضرین  رسانیده  شد.

متعاقبا محترم محمد کریم" ابراهیمی " که با مرحوم  "عینی" مناسبات شخصی و دوستی داشت  مطلبی را که در باره ان مرحومی تهیه کرده بود  به اطلاع حاضرین محفل رسانید.

 بدین ترتیب  شعرا هر یک محترم الحاج کریم "نستوه"  ، محترم انجنیر محمد یونس "عثمانی"، محترم استاد نجیب الله " بهروش"، مولانا محمد کبیر "فرخاری" و محترم  داکترعزیز "فاریابی" سروده های  شان را به خوانش گرفتنند.

 

همچنان قابل یاد آوریست که دوستان همزبان ایرانی ما محترم بهرام "حیدری" که همیشه با حضور شان در بر نامه های خانهُ

فرهنگی"مولانا" با صحبت های عرفانه و دکلمه اشعار از مولانا و حافظ  به رونق محفل می افزاید، دو قطعه شعر از حضرت "مولانا" را به خوانش گرفتند.

در ختم محفل محترم جوا د  "شاداب" فرزند مرحوم" عینی" رشتهُ سخن را به دست گرفت . او ضمن سخنرانی از رهبری خانه ُ فرهنگی " مولانا"بخاطر ارج گزاری از مقام پدرش اظهار سپاس نموده وضمنآ یک جلد مجوعهُ  اشعار بنام "اکلیل گل"  مرحوم "عینی" را به خانهُ فرهنگی" مولانا" به محترم مجید  "قیام"  اهدا کرد . که با تشکر پذیرفته شد.

 بعدا محترم  " شاداب" اهنگهای  شادی را اجرا کرد که با کف زدن های شرکت گنندگان استقبال شد .همچنان قابل ذکر است  که در اخیر محفل استاد مجید  قیام  نیز آهنگهای  زیبا را که محترم وحید "گل"، متین قیام و مبین قیام  وی راهمراهی میکردند به حاضرین  پیشکش نمود که با کف زدن های حاضرین  بدرقه گردید. محفل در حوالی ساعت دونیم شب با دعا مجدد بروح مرحوم  "عینی" ، سلامتی و بهروزی تمام انسانهای  سیاره زمین پابان یافت.


June 9th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها